Wycieczka klasy I mst na lotnisko w Jasionce

Uwaga, otwiera nowe okno. PDFDrukujEmail

08-01-2018

15 grudnia klasa 1 mst wraz z wychowawczynią panią Agnieszką Buć wybrała się na wycieczkę do Portu Lotniczego w Jasionce.

Wszyscy uczestnicy spotkali się o godzinie 9 przed terminalem pasażerskim, gdzie czekali na nas pan Grzegorz Brzeski oraz pan Marek Magniszewski, nauczyciele z naszej szkoły.

Na początku pan Grzegorz wręczył każdemu uczestnikowi wycieczki identyfikator, który uprawniał nas do poruszania się po lotnisku. Następnie opowiedział o pracy przy „check-in’ach”. Mogliśmy dowiedzieć się między innymi jakich chronionych gatunków nie wolno przewozić, ponieważ znajdują się one na liście Cites. Później poszliśmy na taras widokowy, gdzie mogliśmy zobaczyć jak ląduje Boeing 737. Po krótkiej wizycie w terminalu wybraliśmy się na płytę lotniska, gdzie każdy mógł zrobić sobie zdjęcia samolotu. Mieliśmy okazję zobaczyć jak pracują służby naziemne, a później jak startuje samolot . Po drodze do Dyżurnego Portu Lotniczego mieliśmy krótkie spotkanie z przedstawicielem Straży Pożarnej zabezpieczającej lotnisko, jeden ze strażaków opowiedział nam o swojej pracy, a także o wozach używanych w akcjach (Barracuda, Tygrys i Felix). Później poznaliśmy pracę dyżurnego Portu Lotniczego.Okazuje się, że nie jest ona łatwa i dodatkowo może być niebezpieczna dla zdrowia. Następnie wszyscy wsiedliśmy do autobusu, którym poruszaliśmy się po drodze kołowania aż na pas startowy, na którym się zatrzymaliśmy, żeby zrobić zdjęcia i posłuchać naszych opiekunów. Oświetlenie drogi startowej zrobiło na każdym z nas ogromne wrażenie. Wracając z pasa startowego mogliśmy zaobserwować przyrządy lotnicze np. wiatromierz, deszczomierz itp.

Niestety wycieczka dobiegła końca i musieliśmy wracać. Na pamiątkę każdy otrzymał mały upominek. Na pewno ten wyjazd pozostanie w naszej pamięci ponieważ na lekcjach poznajemy zagadnienia teoretyczne, a teraz mogliśmy zobaczyć to wszystko na własne oczy.

Dziękujemy za zorganizowanie wycieczki naszej wychowawczyni pani Agnieszce Buć, a panu Grzegorzowi Brzeskiemu i panu Markowi Magniszewskiemu za przekazane informację i ciekawie spędzony czas.

Valid XHTML 1.0 Transitional Poprawny CSS!